PRICACY

vrijdag 28 april 2017

NAUGHTY DEER












Ik hoor jullie denken
oh wat schattig,
herten in je tuin
maar ik heb dit voorjaar mijn bedenkingen

ik had een droom over blue bells in mijn tuin
en heb er afgelopen najaar
ladingen geplant.
laatst zag ik ook prachtige 
foto's langs komen op het blog van 
Little Cotton Rabbits (klik)

Maar de "stoute heren" hadden andere plannen
en hebben werkelijk al mijn 
blue bells met de grond gelijk geknaagt.

Hier en daar staat nog een verdwaalde,
die koester ik maar.
En ik kijk met een zekere afgunst naar het veldje 
bij de buren.

Maar ja die hebben een groot hek om de tuin
en dat wilde ik niet,
zij hebben geen herten in de tuin

fijn weekend...






BewarenBewarenBewarenBewaren

13 opmerkingen:

  1. Ja, dat is niet leuk....
    O, dear, a deer in the garden!
    Dan mag ik waarschijnlijk nog niet mopperen met de slakken. Maar daar helpt geen hek tegen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei !
    Dit is inderdaad minder leuk.
    Je hebt tegenwoordig van die hekken,met
    gaas,daar kijk je gewoon doorheen,maar je
    tuin is wel mooi dicht.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was inderdaad het eerste wat ik dacht. Zelf vind ik het bijzonder een hert te zien maar ik snap dat je hier helemaal niet blij van wordt. Hekje om je blue bells is natuurlijk ook geen optie. Tja dan is het toch een kwestie van kiezen (hek) of delen (letterlijk ;) denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo is het met de meeste dieren: prachtig, maar niet te dichtbij en zeker niet als ze je mooie plantjes opeten (of bij sommigen de huisdieren).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het hangt er maar van af, wat je het belangrijkste vindt. De beestjes of de plantjes. Ze zijn allebei mooi.
    Hier ook minder sterhyacinten in onze tuin dit jaar, zelfs zonder herten. En ik voer de vogels, dus veel vogelpoep op onze tuinstoelen, de egel komt langs, maar wel kakjes op het pad,... zo heeft elk voordeel zijn nadeel, maar soms vind ik het dat wel waard.
    Fijn weekend x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Owwww.... dubbel.... Maar de naughty deer blijven misschien langer dan de blue bells?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O dat is echt niet leuk! Ik had laatst een foto gepost van blue bells. Ik wilde daar zo graag tussen wandelen. Dan had ik nu dus bij jou kunnen wandelen! Als de reeen er niet geweest waren.....XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja dat is aan de ene kant wel balen natuurlijk. Maar het lijkt me wel prachtig en indrukwekkend om die mooie dieren in je eigen tuin te spotten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach.. wat dubbel; aan de ene kant natuurlijk ongelofelijk jammer van je bluebells.. :( Aan de andere kant ongelofelijk leuk om hertjes in je tuin te hebben ;o) Dat wordt kiezen Manon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie droom en een zure realiteit. De bloemen geven langduriger geluk en volgens mij heb je vaker eters in de tuin gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ja het is het een of het ander moeilijke keuze maar herten in je tuin, mmm... toch wel een beetje jaloers

    BeantwoordenVerwijderen
  12. The deer may be naughty but they are gorgeous. We don't have anything like them around here.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooh ja...dat is dubbel...ik snap je helemaal! Maar ik..met mijn balkon...vind die hertjes natuurlijk super!!!! Maar...blue bells...ja..ben ik ook dol op!Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen