PRICACY

dinsdag 25 april 2017

SWIMMING ANNO 1930











Een paar jaar geleden kocht ik het borduurpatroon
 " La Mode aux Bains de Mer"
van Perrette Samouiloff.
Ik ben er toen vol enthousiasme aan begonnen.
Het is een prachtig patroon.

Door alle haakwerkjes voor de kleinkinderen 
is dit borduurwerk onder in de mand terecht gekomen,
maar bij een recente 'lente' opruimactie
kwam het weer tevoorschijn.
Ik ben er nog even verliefd op als toen ik het kocht.

Perrette Samouiloff ontwerpt in de regel
kruissteek-patronen met kinderen erop
vaak in wat naieve afbeeldingen.
Via Pinterest ( klik ) kun je veel patronen 
van haar hand vinden.
Er zijn ook boekjes met haar patronen
te krijgen.

Dit patroon kwam ik jaren geleden tegen 
via een Italiaans blog.
De blogster wist niet meer waar zij het patroon 
vandaan had en hoe het heette.
Ik heb er een hele zoektocht op zitten
om het patroon te bemachtigen.
Je kan het nog als patroon en 
als pakket krijgen via Alpensee.net ( klik ),
een uitstekende online winkel voor 
mooie kruissteek-pakketten.

Met de zomer op komst ga ik
 -naast mijn corner to corner deken-
 ook hiermee verder
ik word er zo vrolijk van !

Hebben jullie dat ook, dat
je van zo'n simpel werkje
zo blij kan worden.


ik wens jullie een vrolijke week.....
( ondanks de kou en regen )





9 opmerkingen:

  1. Wat een mooi werkje inderdaad. Nou, dat herken ik echt wel, dat je blij kunt worden van een borduurpatroon. Ik herken het ook dat het in de mand blijft liggen :-)
    Ik heb nog een mooie set van drie patronen met poezen. Eentje met poezen in een boekenkast, eentje met poezen bij een naaimachine en eentje met poezen in een hobbyschuur. Liggen al jaren te wachten tot ik ze af maak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat herken ik wel!!!
    Dit patroon is dan ook erg mooi! Ik wens je veel mooie dagen om te borduren/haken, geniet ervan.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig borduurwerk! Om blij van te worden. Veel plezier met het werken eraan. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi patroon is dit.
    Je wordt er vanzelf vrolijk van,inderdaad.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel plezier met je patroon. Maar je foto's zijn ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooohh wat leuk!!! Wat fijn dat je het weer hebt opgepakt...te leuk om te laten liggen. Leuk ook met die foto's erbij :) Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super!! En die oude foto's, waar heb je die vandaan?!
    Geweldig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen