PRICACY

dinsdag 30 mei 2017

SOFT HANDS











Dit is weliswaar geen beauty-blog

toch wil ik mijn middeltjes
om een beetje fatsoenlijke handen,
te houden ondanks het vele tuinieren,
met jullie delen.

Want zoals mijn lezers weten
ben ik  veel in de tuin te vinden
Ik heb aan niets zo'n hekel als aan 
"tuin" handen, met van de rouwranden,
zwarte nagelriemen en gebroken nagels,
die je met een hoop schrub en borstels te lijf moet
wil het ooit nog wat worden.

Nee, voorkomen is beter dan genezen
zo werk ik meestal met handschoenen aan, 
maar soms doe je even snel een klusje 
en dan is het leed al geschied.

Ik heb me aangeleerd dat voor ik tuin in loop
mijn nagels in de ouderwetse Vaseline te steken ( niet te diep),
de overtollige Vaseline over je gehele handen smeren
 even een vies gevoel, maar het effect is groots.
Want de theorie is dat waar vet zit kan geen viezigheid komen.
Na het tuinieren met water, zeep en een borsteltje
je handen schoonmaken, het vuil vliegt eraf,
ze voelen super zacht aan
en je nagels blijven ( redelijk) heel.

Aan de kraan van de regenton hangt handzeep van
Gardeners Therapies (klik), om het eerste vuil er af te spoelen.
In de kas staat van hetzelfde merk een soort
bodycreme die helpt tegen insektensteken ( klik)
en een soort Engelse vaseline, om je handen me in te smeren,
voor het tuinieren.
Ik heb spullen van dit merk ooit uit Engeland meegenomen,
werkt goed , maar is lastig te krijgen in Nederland.

Het allerbeste huis-tuin en keukenmiddeltje 
voor alle schrammen, wondjes en insektenbeten
is Zam-Buk (klik ) ,
een beetje vreemd groen goedje
afkomstig uit Zuid Afrika.
Volledig plantaardig en heel vet.
Gelijk behandelen als je een wondje ziet.
Je kan het in Nederland oa bij Douglas krijgen 
 is niet duur en je doet er heel lang mee,
getuige mijn potje dat langzaamaan verroest,
terwijl ik het toch weeklijks gebruik. 
Ik heb ook een blikje in de keuken staan
voor de snij- en brandwondjes.

En tot slot:
eenmaal moe en voldaan binnen,
handen wassen en insmeren 
met goede handcreme.
Daarbij kan je je het zo goedkoop 
als luxe maken als je zelf wil.

Persoonlijk ben ik dit keer voor de 
hand repair creme
van Pure Thoughts (klik ) gegaan,
voor een gember addict als ik een must.

ik wens jullie een fijne week..






15 opmerkingen:

  1. Ik vind het fijn om mijn handen te verzorgen...die laatste foto...wauw! Leuk blogje. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal je adviezen eens opvolgen en proberen vol te houden ;-)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Best goede tips! Leuke blog!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel! Waardevol en leuk gefotografeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor je tips! Ik wens je ook een fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :-) ik zie het al manon, je hebt mooie kromme handjes, en die zullen na het tuin werk wel helemaal pijn doen.. alle middeltjes ten spijt..
    ik doe nog maar weinig in de tuin... heb het helemaal gehad.. m'n lijf..( botten) gaan voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great tips. I am always doing something with my hands and it is a struggle to present a decent hand to the world :-)
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ja, daar heb ik ook vaak last van, van droge handen door het vele wassen én van vuile tuiniershanden. Ik begin veel te vaak zonder eerst aan handschoenen te denken. En eigenlijk is het soms lastig om de kleine sprietjes onkruid vast te krijgen met handschoenen aan, dus draag ik ze niet graag. Dat van de vaseline erop doen op voorhand, da's wel een goeie tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk blogje! Een paar jaar geleden kreeg ik de tip om de handzeep van Werckmann te gaan gebruiken. Deze kan je kopen bij de action en is ook nog biologisch. (bij de gereedschapafdeling, witte pot met oranje of rode deksel) Nadat je uit de tuin komt smeer je je handen in met deze zeep om ze daarna af te vegen aan een oude doek of gewoon je handen wassen. Ik gebruik het nu al een paar jaar en zou niet zonder kunnen. Ik hoef zelfs geen handcreme meer te gebruiken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel voor al deze tips om mooie en verzorgde handen te houden. Ondanks het vele tuinwerk. Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is wel een heel léuk beautyblog en het resultaat mag er wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. altijd handig zulke tips ik zal er eens aan proberen te denken

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die tip van de vaseline is echt een goede! Die ga ik ook doen! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik werk tegenwoordig ook met handschoenen in de tuin, bedankt voor de tips. Leuke blog heb je, ik ben je meteen gaan volgen.
    Fijn Pinksterweekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat veel tips! Die had ik goed kunnen gebruiken toen ik nog cursussen en workshops groendecoraties gaf. Vooral met het werken van kippengaas en mos hield ik geen handen over...
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen