PRICACY

dinsdag 14 november 2017

I WONDER






Een paar straatjes verop staat een antroposofisch huis
je kent ze misschien wel,
apart van bouw met vreemde hoeken en kleuren.
Ik loop er niet vaak langs
en ken de mensen van goede morgen, goede avond.
 Toen ik er laatst weer eens voorbij kwam 
bleef ik vertwijfeld staan.

In het stenen muurtje dat deze tuin omheint,
is in het verleden een nis gemaakt en 
daar staat een Boeddha beeldje in.
Dat had ik al eerder gezien.
Je oog moet er op vallen,
want de meneer van het plaatselijke energie-
bedrijf heeft niet veel op met dit soort fratsen.
Hij heeft nog net niet zijn electriciteitskastje 
er overheen geplaatst.

Maar wat schetste gister mijn verbazing:
er stond nu -2 jaar later- een totaal ander 
beeldje in dan ik mij kon herinneren.
 Ik wist het zeker.
Eenmaal thuis moest ik 
diep graven in mijn foto-archief
En ja hoor, ik had nog 1 getuige (klik)
van een heel mooi oud verweerd boeddha-kopje.
Iemand, de bewoners? moet er een weer
beeldje in gezet hebben, duidelijk nieuw.
Gelukkig maar, want zo'n leeg nisje
slaat nergens op. Hopelijk hebben ze
het nu goed vast gezet.

Ik vraag me overigens wel af
 wat er met het mooie 
oude boeddha-kopje gebeurd is?
Als het gestolen is, zal er geen 
geluk op rusten, vermoed ik zo.

Ik wens jullie een goed najaarsweek
vol wijsheid...






14 opmerkingen:

  1. ik hoop dat ze het laten staan, want stelen van een boeddha gaat toch wel heel ver vind ik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd naar dat huis.. die bouwstijl vind ik altijd zo intrigerend.. en mooi ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat iemand dat durft, zo'n kopje weghalen... Hopelijk deden de bewoners het zelf

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet inmiddels dat het echt gestolen is. Het was heel oud. Het nieuwe beeldje hebben ze met sterke lijm vastgezet.

      Verwijderen
  4. Precies wat jij al zegt...een gestolen boeddha zal geen geluk brengen lijkt mij. Fijn dat er weer iets staat. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees hierboven dat het gestolen was. Wel triest eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wie doet nu zo iets :(
    Ik vind het eerste beeld heel mooi, de tweede ook wel, maar die zie je veel vaker. Nu maar hopen dat ze van dit beeld afblijven. Groetjes en een fijne week, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje !
    Gelukkig staat er weer een andere,maar wat voor iemand ben je,om het weg te nemen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het eerste beeldje was erg mooi. Maar helaas gestolen.
    Gelukkig staat er weer een beeldje, want zo'n leeg nisje is maar niks.
    Zo'n gestolen beeld kan je nooit geluk brengen. Nu maar hopen dat men van het nieuwe beeldje afblijft en het niet vernield.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Who would steal a Buddha? You risk turning the whole universe against you :-)
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een domme dief/vandaal, zo blijkt! Zo jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat jammer!! Inderdaad een prachtig beeldje! Wat erg, als je alles moet gaan vastlijmen... En Boeddha is nog wel zo'n goeie vent ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hopelijk laten snoodaards deze staan. Een Boeddhabeeld meenemen gaat wel érg ver!

    BeantwoordenVerwijderen