PRICACY

dinsdag 21 november 2017

THE WAY I LIVE






















Een aantal jaren geleden ben ik van de 
"grote" stad verhuisd naar het "platteland".
The country, zoals de Engelsen dat mooi noemen
als ze in absoluut niemandsland wonen.
Het was niet zomaar een wild idee 
want we kwamen hier al vanaf 1990.
We wisten waar we aan begonnen.

Ik weet nog hoe ik boven op de houten buitentafel 
zat van het huis dat al jaren leeg en te koop stond
( niet voor niets, uiteraard).
mijn benen wiebelend, in de avondschemer
en ik droomde hoe het zou zijn
hier te mogen wonen, zo midden in de duinen.
Ik herinner me hoe er een uil aan het krijsen
was en het rook puur, pure zilte zeelucht.

Een aantal mensen in onze omgeving 
hebben het nooit begrepen en ons 
uitgebreid voor gek verklaard.
Sommigen zijn ons gevolgd, 
maar weer terug gegaan.
Wij hebben tot op de dag van vandaag geen spijt.

 12 jaar later geniet ik elke dag opnieuw.
Van alle seizoenen, weer of geen weer,
de schoonheid van de natuur, de stilte,
maar ook de warmte en gezelligheid
van de mensen die hier wonen.
Er is net iets meer tijd, aandacht en zorg voor 
elkaar, dat wat ik in de stad vaak miste.

En wie we een heel groot plezier doen door hier wonen
is onze labrador, 
die zou niet weten hoe je in een stad moet overleven.

Ik wens jullie een gezellige week
maak tijd voor elkaar....







16 opmerkingen:

  1. Zo te lezen is een mooie droom uitgekomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fantastisch hé... ik zou zo met je willen ruilen hoor:-) hoewel ik heel tevreden ben hier, ik zit dichtbij de natuur, maar de rust mis is wel eens.. die doodse stilte...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap jou wel hoor! Wat een zegen als je daar mag wonen waar jij je je best op je plek voelt. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk...en wat een sfeervolle foto's erbij! Zeker op deze grijze dagen...dat haakwerk of die appeltaart!!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je droom uitkomt en je hebt je niet vergist, ben je een gelukkig mens

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat kan ik perfect begrijpen, dat je gelukkig bent op het platteland ( en zeker ook je hond! ).
    Wij wonen aan de rand van een dorp, kort bij een bos. Niet zo landelijk als jullie, maar toch rustig. Ik heb dat echt nodig! Ik zou niet kunnen wennen aan de stadsdrukte. Geef mij maar frisse lucht en natuur!
    PS: Mooi haakwerkje zie ik daar........ :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele goede keus dus, en het is dan ook echt prachtig!
    Blijf genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je keuze is dus niet verkeerd geweest.
    Ook ik hou meer van de natuur dan van de stad,
    vandaar dat ook ik daarvoor gekozen heb.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk dat ik het wel begrijp, wij zijn dit jaar ook van de stad naar een dorp verhuisd :-) Iedereen vraagt, heb je nog geen spijt. Ik ben twee dagen in de week in de stad en weet dan niet hoe vlug ik ‘s avonds weer naar huis moet rijden :) Geweldig wonen is het hier, ook voor onze teckel. Dit hadden we eerder moeten doen :) Als ik je foto’s zie geweldig, ik wens je dan ook nog heel veel woongenot, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar is absoluut niets mis mee, met de manier van leven die je laat zien. Hm, ik zou zo willen ruilen (jij helaas niet met mij, vrees ik, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk toch...je hebt groot gelijk hoor lekker genieten daaro...liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een goede ruil geweest! En ik kan er heel goed in mee voelen...
    Wat een prachtige foto's omringen je blogbericht!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En zij zag dat het goed was! Fijn, om te weten wat goed is, ondanks alle beren op de weg. Je hart volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik begrijp je helemaal, wonen op het "Platteland"
    Wij zijn 40 jaar geleden al naar het platteland verhuisd. Ook wij werden voor "gek" verklaard. Maar voor ons was dat leven ideaal. Al wonen we nu wel in een klein dorp. Maar het "platteland" is nog steeds heel dichtbij. Ik zou nooit anders kunnen en willen wonen.
    Jouw prachtige foto's zijn zo herkenbaar. Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als je daar kunt wonen...dan heb je toch verder geen wensen meer? Jullie hebben de juiste keuze gemaakt. Niet om anderen te plezieren maar jullie zelf.
    Wij wonen in de polder en altijd de lucht te kunnen zien, vind ik een rijkdom.
    Hartverwarmende woorden en foto's!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijk gevoel zal dit zijn! Fantastisch! Geniet er maar flink van elke dag! Wij volgen ook ons hart en vertrekken over 19 dagen voorgoed naar Zweden. :)

    BeantwoordenVerwijderen