PRICACY

dinsdag 16 januari 2018

JANUARY BLUES












Sommigen vinden het lastig om in januari
de moed erin te houden:
January Blues , zoals dat heet.
Zelf ben ik er niet zo gevoelig voor
misschien om ik toegeef of kan toegeven 
aan het ritme van de natuur.

Veel naar buiten, kijken of daar in alle
grauwheid nog wat moois te beleven valt.
Elke ochtend ,weer of geen weer, op stap
met Trix en alle hondjes begroeten. 
Zij hebben zeker geen last van wind en regen.
Een prachtige  uitgebloeide hortensiabloem,
ganzen die bij honderden tegelijk op
de akker van de boer landen.
Blij zal de man er niet van worden
maar het is wel een magnifiek gezicht
en een oorverdovend lawaai.

Ik heb bij Julia Hodgson( klik ) een sjaal
gekocht die zij zelf heeft geweven
naar de kleuren van het eiland Skye
werkelijk een plaatje van warme merino wol.
Als ik hem omsla voel ik mij letterlijk en 
figuurlijk verwarmd.

Wordt het buiten te heftig dan
doet een warme appeltaart wonderen
en zit ik mijn tuinboeken
door te bladeren voor inspiratie 
het komende voorjaar.

Een nieuw kleinkind vraagt om een eigen beer,
zo ben ik dit keer een beer met roze jurk
aan het maken naar het patroon 
van Little Cotton Rabbits (klik).

January Blues , nee ik heb er geen last van
maar mocht ik even melancholiek zijn
dan kijk ik naar buiten
naar de prachtige witte helleborissen
die ik van vriendinnen heb gekregen.

ik wens jullie een opgewekte week...






19 opmerkingen:

  1. Volgens mij is het waar, dat als je meedeint op de seizoenen, je minder gevoelig bent voor de grauwheid van januari. Het is zo’n gewoonte van mensen om te zeggen dat ze niks met de winter hebben, dat het voor hen wel weer zomer mag worden. Of dat ze wel willen emigreren naar een warm land.
    Maar ik niet. Ik hou van de seizoenen. Als je er op meedeint, dan is het gewoon zoals het is. Maar moet wel zeggen dat me opviel de afgelopen dagen, dat de natuur wel heel erg grauw is momenteel.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens jou ook een mooie opgewekte week. Genoeg om van te genieten zo te zien en te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, mooi: je woorden en je foto's! Prachtige beer ook :-)
    Ik houd ook wel van januari.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Over het algemeen heb ik er ook niet zo veel last van maar ik moet zeggen het sloop er toch een beetje in. Maar mooie dingen genoeg om ons heen!!!
    Je beertje is prachtig en ben benieuwd naar het beremeisje in roze jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja, meegaan met het ritme van de natuur help zeker...ik merk het nu ook! Sfeervolle foto's heb je toch! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik gelukkig ook niet. Gewoon doen wat er voor handen komt .Mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor mij ook geen January Blues. Ik geniet van ieder seizoen. Ik vind het juist heerlijk al die verschillende seizoenen. Het zou anders maar saai zijn.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb wel regelmatig last van een depressie maar die staat los van het weer. De januarimaand vind ik wel grauw en grijs en dan ben ik ook nog jarig...
    Maar voor ik erg in heb buitelt de eerst kievit in februari weer boven de weilanden en ben ik zielsgelukkig dat hij/zij is teruggekeerd van een lange reis. Zo "verlang" ik mezelf door het grijze. Hier ook de uitgebloeide hortensia, en de bolhyacinten. De Helleborussen zijn mijn favoriet.
    Wat een schattige beer ben je aan het maken!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb er sinds een paar jaar geen last meer van. Wellicht omdat als je kijkt naar de kleine dingen om je heen (zo staan de narcispunten al boven de grond) en bezig mag zijn met voorjaar (etalage voorbereidingen) dan zit je zo met je neus in de kleurtjes. En mee gaan met de seizoenen is het allerfijnst. Want voor alles is een tijd. Wat een heerlijke appeltaart lijkt mij dat, en je beertje, lief! En gefeliciteerd dat je weer oma mag worden!

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee,ik heb daar ook totaal geen last van.
    Ik beschouw januari een maand meer dan de vorige.
    Zo ga ik het nieuwe jaar altijd in.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook ik heb er geen last van, veel te druk ;)
    Maar in mijn omgeving hoor ik er wel mensen over!
    Ook oudere mensen waarvan de wereld kleiner is geworden hebben er wel moeite mee.
    Je foto’s zijn mooi, nee zeg maar gerust prachtig :)
    Een heerlijke week en ik ga even klikken bij de omslagdoek :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. :-) mij maakt het niet uit wat voor weer het is Manon, wij hebben het bijna altijd leuk, en soms een dippie, maar dat geeft niks die zijn ook ergens goed voor,
    wat een heerlijk blog, die foto met de honden :-) supertof joh....
    en die ganzen, tja.. boeren zijn er niet blij mee, maar in de winter grazen er toch geen koeien....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Meestal heb ik last van de winterblues, maar dit jaar valt het wel mee. Alhoewel januari al een beetje triest is, doordat mijn moeders verjaardag dan valt (en ze is er dus al een tijdje niet meer) en we onze kat hebben moeten laten inslapen. Maar toch trek ik me op aan de natuur, net zoals jij. Ik zie het groen van lentebollen uit de grond komen, dwars door de herfstblaadjes die er nog liggen heen. Ik zie de vogels vrolijk spelen in de wind en merk hier en daar al knoppen op.
    De beer voor je kleinkind wordt vast leuk!!! Dat andere beertje op de foto vind ik al prachtig! Dat is echt iets wat ze voor altijd kunnen bewaren. Een unieke knuffel speciaal voor hun gemaakt, geweldig!
    Geniet nog van het plannen van je tuin ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een zegeningen, voor wie ze tellen wil en kan.
    Een opgewekte week, dat is een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Helemaal met je eens; er valt nog genoeg moois te zien, als je het maar ziet. Maar mensen die wat somber aangelegd zijn, kunnen er ook niet alles aan doen om zich maar vrolijk te voelen. Soms moeten we gewoon niet altijd alles willen... dat geeft zoveel lucht!

    Bedankt voor je inspirerende foto's, en groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I enjoyed this post and all the lovely things you've made and surrounded yourself with. January rocks!
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik schreef net ook een blog over de januari blues, maar heb er eigenlijk ook niet zo'n last van. Ik vind juist februari de minst leuke maand! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi Manon! Je foto's, je sjaal, je appeltaartje, de beer... en je optimistische kijk op deze mooie maand!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto van reflectie! De anderen ook hoor.

    BeantwoordenVerwijderen