PRICACY

dinsdag 13 februari 2018

THE SCENT OF SPRING









Tjonge wat is het koud geweest
met vorst, hagel, regen en straffe wind.
We verlangen allemaal een beetje naar 
de lente en de warmte van de zon.

Achter glas is het heerlijk
en ik probeer uit alle macht
de winter uit huis te verdrijven
door bossen tulpen
en manden met hyacinten
in de kamer neer te zetten.

Buiten staan helleborus en 
velden vol sneeuwklokjes  vrolijk
in de koude winterzon te wapperen.
Ik kreeg het eerste boeketje uit
de tuin van een lieve vriendin,
het voorjaar staat echt om de hoek!!

Er is nog een methode om de 
lente je huis in te brengen
en dat is door een heerlijke
frisse lemongeur in je huis.

Je legt in een ovenschaaltje 
(eventueel een steelpannetje) een paar
schijfjes citroen, een kaneelstokje
wat rozemarijn, een paar laurierblaadjes 
evt een appelschilletje en evt wat kruidnageltjes
dat laatste bevalt mij persoonlijk minder
omdat het mij eerder aan de kerst 
dan aan het voorjaar doet denken.
Elke andere variatie is uiteraard denkbaar.

Het bakje vullen met water
en op een vuurtje of waxine lichtje zetten.
Lekker de hele dag laten pruttelen.
De damp verspreidt een zachte lentegeur.
 Zorg dat het niet droogbrandt, dan krijg je hele
andere geuren.

Ik ben dol op deze combinatie en geur
is heerlijk, niet te overheersend en
op een of andere manier geeft het
mij het gevoel dat het de duisternis en de regen
verdrijft.

Ik wens jullie een heerlijk lichte week.....






8 opmerkingen:

  1. zo haal je de lente zeker in huis maar net met Jara erop uit geweest brrrrr.. het is nog knetterkoud hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een beetje heksje spelen en kruiden mengen om de winter te verdrijven ;-) Hihi! Toevallig heb ik net een geurkaars die naar zuiderse citroenen ruikt gekocht, ook omdat ik de winter zo beu ben. Vannacht heeft het hier helaas nog eens flink gevroren dus het heeft nog niet gewerkt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een leuk idee, ga ik zeker uitproberen :)
    Ook hier behoorlijk vorst, maar wel een heerlijk zonnetje.
    Groetjes en een hele fijne week, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kerst-variant kende ik al maar deze nog niet. Ik ga eens proberen om ook hier een lentegeur te verspreiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mmmm lentegeur, lijkt me heerlijk, als de zon schijnt is het heerlijk in de kou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, de lente kunnen ruiken in huis. Ik ben voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk...dat ga ik straks doen. Op deze grijze dag heb ik wel zin in een lentegeurtje! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen