PRICACY

dinsdag 23 januari 2018

CHILDREN'S SONGS












Mijn middelste kleindochter loopt de hele dag
kinderliedjes te zingen.
Een van haar favorieten is :
" schaapje, schaapje heb je witte wol......"
Op een of andere manier accosieer ik het liedje
met de naderende lente.

Het lijkt wel of ik de winter wil overslaan
en de lente in huis wil halen.
De temperatuur speelt waarschijnlijk ook een rol.
Niet dat het nu zulk geweldig weer is
maar warm is het wel.
De kipjes zijn spontaan weer aan de leg
na twee maanden "vakantie" ,
binnen zet ik bolletjes en tulpen.
Buiten heb ik het eerste sneeuwklokje 
al in mijn tuin gezien.

Mijn nieuwe beer zit naast zijn vriendje
toch een stuk gezelliger met z'n tweetjes.
Volgens mij hebben de schaapjes het warm 
met hun enorme winterjas aan.
Ze zijn zo aandoenlijk,
ik kan ze blijven fotograferen.
Ze zijn beslist fotogeniek
deze Herdwick schapen.

Ik weet niet of we nog wat winter krijgen
maar ik loop vrolijk door het huis te zingen

" ja baas, ja baas twee zakken vol..."

ik wens julllie een vrolijke week....



14 opmerkingen:

  1. jááá manon, ik ben ook toe aan de lente, zing net als je kleindochter ook de hele dag lekker is dat :-)
    mijn jongens kijken me soms wel eens aan:-) whahahaha maar alléz alles beter dan mopperen toch,
    wat een feest van de week 13 graden ?? kweenie of dat nou wel zó goed is ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's !!!
    ik wacht ook op de lente hoor
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de lente wie wil er nou niet :))) mooi zijn je foto's weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ha, die laatste foto, het lijkt inderdaad of schaap een jas aan heeft.
    Ook daar een heerlijke week, mmm nu heb ik het liedje ook in mijn hoofd ;)
    schaapje schaapje .... Volgens mij zijn we echt aan de lente toe :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het onderste schaap heeft idd wel een hele dikke jas aan, de foto is prachtig! Ik fotografeer ook graag schapen. Gezellig zo je mooie beertjes en prachtige tulpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na Nieuwjaar begint voor mij standaard de lente (-:
    Vanmiddag zag ik dat de Sneeuwklokjes dapper hun kopjes oplichten. En vorige week hoorde ik in de schemering de eerste merel zingen...
    Geweldig hoeveel kleur die tulpen uitstralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Genieten hoor, voorbodes van de lente voor wie het kan zien!
    En heerlijk, zo'n heldere kinderstem!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik blijf dat altijd een heel mooi liedje vinden! Mooi hoe een versje allerlei herinneringen en verlangens kunnen oproepen.
    Ik zie dat jij ook de datum op de eitjes zet, handig is dat hè...
    Tja, ik zou best nog wel even ECHT winter willen, maar we moeten het maar afwachten.
    Wat maak je toch een prachtige foto's, Manon!
    En die beren? Geweldig leuk stel zo bij elkaar...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heerlijk lied! Van mij mag de winter nog even écht van zich laten spreken maar of dat gebeurt?? We zullen zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je beertjes zijn zo leuk! Ik heb net het hoofdje af maar zie dat jou ogen veel groter en sprekender zijn. Misschien moet ik dat ook nog even doen.... XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hmmm heerlijk Manon! Ja, ik snap het hoor, die schaapjes zijn écht zo schattig! Je beertjes ook trouwens ;o) Ach, en voor je het weet is die winter alweer voorbij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je foto's zijn net zo vrolijk als het liedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb hetzelfde gevoel! Ik smacht ook alweer naar de lente :-) Die schaapjes zijn echt prachtig! En je gebreide beren natuurlijk ook!!!
    Geniet nog maar fijn van die lieve kleindochter en haar liedjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi al je foto's. Waar blijft die lente?

    BeantwoordenVerwijderen