PRICACY

vrijdag 16 oktober 2015

Crochet Along 2015




Weet jij wat CAL betekent? Tot eind vorig jaar had ik ook geen idee, wist niet dat het bestond, laat staan wat het inhield. Maar rond de kerstdagen vertelde mijn dochter dat zij met een paar vriendinnen mee ging doen aan de Crochet Along 2015 ( klik hier ). Misschien was het wel een leuk idee als ik ook mee zou gaan doen.
Na enig speurwerk kwam ik erachter dat een Crochet Along (CAL) een groep mensen is die allemaal werken aan een eigen groot haakproject, op dezelfde tijd en hetzelfde tempo. Met nieuwe patronen iedere week, zal het haakproject steeds een stapje verder vorderen. Sommige Crochet Alongs zijn gericht op meer ervaren haaksters met een keur aan moeilijke steken. Andere zijn ontworpen zodat iedereen kan deelnemen. Vaak zijn de gekozen patronen voor een sprei, en hoewel iedereen hetzelfde patroon volgt kan iedere deelneemster haar eigen kleuren kiezen.
Nou was ik geen ervaren haakster, dus het leek mij inderdaad een goed plan mee te gaan doen om zo het haken meer onder de knie te krijgen.

Ik ben gaan haken met Phildar Coton 3 en haaknaald 3,5.
In het begin vond ik het moeilijk. Ik weet niet hoe vaak ik het heb uitgehaald. Maar gaandeweg ging het haken en het patroon lezen mij steeds beter af. De ene steek ligt je beter dan de andere, maar over het algemeen is het goed te doen. De patronen en bijbehorende voorbeelden zijn perfect.
Het begon zelfs verslavend te werken. 











Mijn deken was in september af en is ongeveer 1.70 bij 1.70 geworden.  De uitdaging van nieuwe steken en het er elke avond mee bezig zijn, begin ik het steeds meer te missen.
Langzaamaan groeit het plan er weer een te gaan maken, wellicht de CAL van 2014, of de CAL van 2016 die opkomst is (klik hier ). Ik ben al stiekem aan het kijken naar kleuren en soort wol. Als het zover is, laat ik het weten!!

Een fijn weekend.....






1 opmerking:

  1. Zo mooi! Wel jaloers want de mijne is nog lang niet af en die van jou is mooier 😉

    BeantwoordenVerwijderen