PRICACY

dinsdag 24 mei 2016

CROCHET ALONG met LA MAISON VICTOR










                                                                                                  Julija's shop



Een paar weken geleden is er een Belgische CAL begonnen.
Weer eens iets heel anders dan de CAL's die ik de afgelopen jaren heb zien langs komen 
en waar ik zelf enthousiast aan heb meegedaan.

Deze deken is een initatief van het Belgische online modehuis La Maison Victor (klik)
De deken is ontworpen door de Nederlandse blogster 
en ontwerpster Lisanne : draad en praat (klik)


Bij de site van La Maison Victor kan je je aanmelden en 
de patronen wekelijks gratis downloaden.


Het DOLLY PLAID, 
zoals het genoemd wordt,  
wordt geheel gehaakt in vasten, wat het leven makkelijk maakt. 
Het gaat om de geometrische figuren die er al hakend als het ware worden in geweven.
De CAL duurt 30 weken.
Het ontwerp maakt gebruikt van Apilou wol van Veritas, 100% acryl en pluisvrij. 
Er wordt gewerkt met haaknaald 3,5 of 4.

Maar ieder ander garen is natuurlijk ook goed.
Een goed voorbeeld van hiervan is de wol die wordt gebruikt door de  
Antwerpse blogster van Julija's Shop ( klik ).
Zij gebruikt Malmedy van Annell , 
superwash wol in de meest prachtige kleuren ( klik)

Een ander voorbeeld is van Dorien van den Bosch 
en stond op de openbare Facebookgroep " Dolly Plaid by La Maison Victor"



                                                   @despruitenvandora ‪#‎lmvdolly‬



ik zie er wel wat in.

Als mijn corner to corner deken af is , 
wie weet , haak ik wel aan.

Ik ben benieuwd wie er al begonnen is ..........



6 opmerkingen:

  1. Daar wist ik niks van van die CAL... straf! Ik ben nochtans Belgische... Mooi vind ik het maar niet in dat wit met lichte kleurtjes... zie het liever wat feller... Die roze is echt mooi. Ik doe niet mee... geen tijd...veel te druk met andere dingen. Maar ik heb het wel "gepint" op mijn Pinterestbord. De 38001ste Pin voor ooit... ;-)
    Dankjewel om dit te delen hoor.
    Fijne dag Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, deze CAL kende ik ook niet! Wel verleidelijk hoor ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken de CAL inderdaad al van Lisanne. Het is een leuke CAL, maar aangezien ik al met 2 lopende CAL's bezig ben en er nog 1 af moet maken, kon ik niet ook nog met deze meedoen :X. Ziet er erg leuk uit. Veel plezier met haken. Fijne dinsdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, ik kende 'm nog niet! Ziet er wel erg mooi uit, bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er mooi uit. Veel plezier als je er aan gaat beginnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er leuk uit. Ik heb nog nooit meegedaan met een Cal....lijkt me wel leuk hoor. Misschien de nieuwe van Lossen en Vasten. Daar komt nu een kussen online...vond ik errug leuk ;) Heerlijke hobby hé!! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen