PRICACY

dinsdag 10 oktober 2017

COMING HOME




















Waar kom jij graag voor thuis?

Ik vroeg het me af toen ik het nieuwe kookboek
van Dorien Knockaert ( klik ) zag liggen
" thuiskomen"
echt een aanrader met heerlijke eenvoudige 
vegetarische recepten voor iedere dag.
We hebben niet elke dag mooie biefstukken
met dure paddestoelen 
in de koelkast liggen.
Soms moeten we het doen met een 
verschrompelde paprika en wat uien.
Dorien maakt van simpele dingen
iets waar je elke dag graag voor thuiskomt.
Ik ben een fan van haar en 
haar blog, Jong Sla ( klik ).

Maar terugkomend op de vraag
wat vind jij fijn om voor thuis te komen
na een werkdag of een lange wandeling 
in de stromende regen?
Nu zal die vraag ongetwijfeld door velen
anders worden beantwoord
en ik besef me dat niet voor een ieder
het prettig thuiskomen is.

Onze hond kan uren zitten wachten 
voor dat we thuis komen.
De kippen loeren bij ons naar binnen
denken duidelijk dat dat hun thuis is
( alleen ik wil het niet, 
dat is nou weer jammer voor ze).
De vogeltrek is weer begonnen
waar zou hun thuis zijn
en gaan ze het dit jaar wel halen?

Als ik een dagje naar de stad ben geweest
dan ruik ik de natuur en de zilte lucht
en dan kom ik thuis.
Dan geniet ik van de schoonheid 
van de paddestoelen
en de natte bladeren op de grond,
regen of geen regen.
De klompjes aan het hek van de buren,
zij vertegenwoordigen voor mij een ultiem
coming home gevoel.

Thuiskomen associeer ik 
ook  met de geur van eten,
een vers gebakken zweedse appelcake,
 de sunday roast met de trifle 
toe van mijn nichtje
of een verse bos dahlia's uit 
eigen tuin op de eettafel

Trix vindt heerlijk
als we allemaal thuis gekomen zijn
en ligt tevreden te slapen in 
dat ene streepje zon.
Het was het wachten waard.


kortom.. waar kom jij voor thuis?




10 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto’s!
    Die sunday roast ziet er verrukkelijk uit, om van te watertanden.
    Ik moest er even over nadenken, wat voor mij thuiskomen is. Mijn eerste ingeving is ‘de drukte achter me laten’. In mijn huis zoek ik beschutting van de buitenwereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige post (nostslgish)
    ook mooie foto's ...voor mij thuis komen is mijn tuin en mijn huis en de poes die bij de deur wacht ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohh heerlijk, wat een lekker fijn zalig warm blog,
    ik hou er van om na een wandeling met m'n jongens thuis te komen lekker aan een kop warme koffie te gaan, en dan ondertussen voordat de koffie klaar is, liggen m'n mannen voor pampus... te knorren :-) zalig, en ook als ik boodschappen heb gedaan en er komt iemand eten.. dan ben ik de hele dag al blij:-) gezellig vanavond, maar ook zo, ben ik erg blij met mijn kabouterhuisje :-)
    voel me hier als een vis in het water... die af en toe op het droge ligt:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk blogje.
    Ja,thuiskomen is voor mij dat geborgen gevoel.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach die lieve Trix... Voor mij is thuiskomen ook het thuis komen bij Pippa en ach gewoon mijn spulletjes, bij allen die mij lief zijn, dat is het aller belangrijkste. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig dat hekje met die klompjes :-)
    Op het moment kom ik vaak later thuis als de rest van het gezin.
    Het is dan al donker. Als ik uit m'n auto stap zie ik iedereen gezellig binnen zitten, in de keuken, kamer...... En dan heb ik echt een fijn thuiskomen gevoel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oohh wat een heerlijke foto's en wat je schrijft..ik voel het helemaal. Je woont mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het heerlijk thuiskomen na een lange wandeling met Rosa. Dan moet ik wel bijkomen maar dat heb ik er voor over. En dan ligt die hond zo lekker te snurken daarna (-:
    Jullie eten goed én lekker!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stel je voor, de kippen bij in huis ;-)
    Ik kom graag thuis voor onze katten, de warmte, de rust, en gewoon het gevoel veilig en knus thuis te zijn.
    Fijn weekend x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk thuiskomen....tja ook voor de meiden...ze zijn dan zo blij en ikke ook....maar samen aan een wijntje en even lekker kletsen tijd voor elkaar is ook echt thuiskomen hoor liefs fijne zondag ❤️

    BeantwoordenVerwijderen