PRICACY

donderdag 26 november 2015

DIY: ZELF EEN ADVENTSKAARS MAKEN



Dit keer geen produkt van een haak- of brei-PEN, maar van een markeer-PEN.
Traditiegetrouw brand ik elk jaar een adventskaars. Ik ben altijd dol geweest op elke vorm van adventskalenders. Leuk die met al die vakjes en kadootjes erin, zo spannend als kind, vond ik dat.
Deze voorliefde komt omdat ik de tijd naar kerst toe eigenlijk nog gezelliger dan de kerst zelf vind. Het huis versieren, leuke en lekkere dingen bedenken, daar word ik vrolijk van.
De adventkaars staat voor mij symbool voor deze tijd, maar het is steeds lastiger er aan te komen,  ze zijn vaak tuttig of ongelooflijk duur.
De adventskaars van Amadine ( klik hier ) bracht me op een idee.
Volgende week is het alweer 1 december dus "aan de slag"!  In een half uurtje, geloof me, heb je het voor elkaar.




nodig:
(2)mooie kaarsen
markeerstiften, zwart, maar zilver of goud is ook mooi
liniaal
velletje papier


STAPPEN :
stap 1 :  op de kaars staan de cijfers van de dagen weergegeven die aftellen tot kerst. Het aantal cijfers per kaars is afhankelijk van de hoeveelheid kaarsen die je gebruikt. Om de cijfers netjes te verdelen per kaars, meet je de lengte van de kaars en deel je die door het aantal dagen dat je erop wilt hebben. Ik heb er voor gekozen 2 kaarsen te gebruiken. Op iedere kaars komen dus 12 cijfers. De lengte van het schrijfoppervlak van mijn kaars is 20 cm. De uitkomst van de grootte van de cijfers is dus 20 : 12 = 1,6 cm

stap 2 : op papier maak je een schets met de juiste berekening, tussen elk streepje is 1,6 cm. Om fouten te voorkomen schrijf je eerst de cijfers op het papier.







stap 3 : nu is het tijd om de cijfers op de kaars te schrijven. Omdat de kaars vet is kan de marker snel verstoppen en geen inkt meer afgeven. Hou daarom altijd een extra markeerstift bij de hand.





Zet de kaarsen in een houder en Klaar




Zo kan ik de dagen tot kerst zien wegsmelten.

Hebben jullie een adventskaars of kalender?

Fijn weekend..





Geen opmerkingen:

Een reactie posten