PRICACY

maandag 18 januari 2016

OWLS










Als ik een lievelingsdier zou moeten opnoemen , dan zijn dat uilen.
Ze fascineren mij.
Hier in de buurt hangt een nestkast, dat permanent wordt bewoond door een uilenpaar.
's Nachts horen we ze krijsend rondvliegen, prachtig!
Zien doen we ze nooit, ook niet nu de bomen zo kaal zijn.

Ik maak graag uilen, liefst van keramiek. Het liefst in paren. Zo minimalististisch mogelijk. Ik heb er vele gemaakt. Lijkt makkelijker dan het in werkelijkheid is. Maar oefening baart kunst, al maak ik kunst met een hele kleine k.

Als mijn jongste kleindochter langs de vensterbank loopt, dan aait ze de grote witte uil en zegt ze " oehoe, oehoe". Alleen om die reden al mag hij in de vensterbank blijven staan.

Ook mag ik ze graag borduren, het patroon van de toilettas is van het blog Stickeule. Zij heeft vele freebies op haar site staan. Als je een uilen-liefhebber bent kan je hier je hart ophalen.

Hebben jullie een dier dat jullie graag " vastleggen" .

Ik wens jullie een aangename week...



1 opmerking:

  1. Heel leuk die uilen. Mijn tante heeft een soort van kinderboerderij ooit overgenomen waar ook een paar uilen rondscharrelen. Maar in het wild heb ik ze ook nog nooit gezien. Wil wel de uil van stip en haak gaan haken!

    BeantwoordenVerwijderen