PRICACY

dinsdag 9 februari 2016

CLIP-ON-LENS set voor je smartphone



,










Waar maken jullie je meeste foto's mee?

Precies, waarschijnlijk net als ik, met je smartphone. Ik heb een prachtige camera, maar die heb ik niet altijd in mijn jaszak.  Mijn smartphone wel.
Ik had wel eens gelezen dat je allerlei lenzen voor je smartphone hebt, maar dat leek me zo'n gedoe. Juist dat makkelijke pakken is het aantrekkelijke van foto's maken met je telefoon.

Tot ik bij de Hema voor 5 euro een doosje tegenkwam met een clip-on-set voor je smartphone.
Nou daar kan een mens zich toch geen buil aan vallen en ik heb het meegenomen om te proberen.
Ik moet zeggen, het werkt super!!

Deze CLIP-ON-LENS SET van de Hema is bruikbaar voor iedere smartphone omdat je hem als een soort wasknijper op je camera schuift. Maakt dus niet uit of je een Iphone of een Android telefoon hebt.

In het pakketje zitten:

  • Fisheye lens: voor een extreme groothoek, tot maar liefst 180 graden. Ideaal om een enorme panaromafoto te maken bij een mooie wandeling of van grote gebouwen, denk aan de Markthal. Het beeld vervormt wel wat.
  • Groothoeklens : geeft ook een wijd beeld, alleen minder extreem dan de vorige lens, vervormt minder, is ideaal voor op reis. Je krijgt er net iets meer mee op de foto.
  • Macrolens : is voor haarscherpe gedetailleerde foto's tot in de kleinste details. Ik heb een gewone foto gemaakt van een roos en een op precies dezelfde afstand met de macrolens. Het verschil is enorm.   Je kan de haartjes tellen van het katje aan een tak dat ik heb gefotografeerd.
  • Een zakje om je lenzen in te bewaren + een goede gebruiksaanwijzing
Voor uitleg en ideeen kan je naar het blog van de Hema.

Het zakje met de clips en lensjes erin is niet groter dan een flinke wasknijper, dus makkelijk mee te nemen. Niet zoeken naar het derde lensje als je het doosje uitpakt, want er zitten er 2 op elkaar geschroefd. Maar ze zijn zo klein dat je dat niet onmiddelijk ziet.
Maak wel de lens van je smartphone voor gebruik goed schoon met een brillendoekje, want je smartphone is vetter dan je denkt.

Net zo enthousiast als ik? Je kan deze lenzenset bij alle Hema-winkels kopen of online bestellen. Zeker weten dat je niet voor niets naar de Hema gaat, bestel hem dan online en laat hem in de winkel afleveren, dan betaal je niets extra's. En je weet dan zeker dat je hem hebt, want ze vliegen de winkel uit.

veel plezier er mee...



(dit artikel wordt niet gesponserd.)







7 opmerkingen:

  1. Geweldig, wat lijkt me dit een super oplossing! Dank je wel voor de tip, ik ga meteen naar de Hema ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ja het is de moeite waard om het proberen
      Groet
      Manon

      Verwijderen
  2. Wat grappig...en handig idd. Ik ga t ook uitproberen. Tegenwoordig maak ik vaak foto's met mn echte camera ;) maar idd...die heb je niet altijd bij je...je telefoon meestal wel. Dank je voor de tip! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke gadget. Moekokae! Wil je het een keer op de fitness laten zien?Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk! Geeft ineens zoveel meer mogelijkheden!

    BeantwoordenVerwijderen