PRICACY

dinsdag 8 maart 2016

NAMEPLATES

Waar denken jullie aan als je buitenloopt, op weg naar je werk, een rondje met de hond of haastig naar de winkels.
Aan alles wat je nog had moeten doen, boodschappenlijstjes of de dingen die komen of geweest zijn?

Of heb je oog voor je omgeving en gun je jezelf de rust om eens goed te kijken. Lastig , maar ik probeer er wel op te letten en zoveel als mogelijk te genieten van alles om me heen,  weer of geen weer.

Op mijn dagelijkse wandelingen met de hond door de wijk waar wij wonen, amuseer ik mij met het kijken naar alle naambordjes op de huizen die ik zo al tegenkom. 
Vaak zegt een naam iets over de bewoners of wat een bewoner van zijn huis verwacht. Ik mag hier graag over fantaseren. 

Persoonlijk vind ik dat een huis een naam hoort te hebben. Dat geeft een huis een ziel. Ons huis heet sinds haar bouw in 1935 " de Meidoorn" , omdat wij omringd worden door witte bloeiende meidoorns.  Jammer genoeg hebben we geen naambord op ons huis, maar dat is eigenlijk ook niet nodig want elk voorjaar staan ze zo prachtig in bloei, dat het wel duidelijk hoe dit huis heet.

Ik heb er een bescheiden aantal gefotografeerd.


Lopen jullie een stukje mee....?







                                                  een van mij favorieten




                                                  deze past wel bij deze streek





                                                 fijn als je huis zo prettig aanvoelt

                                                   



                                              soms twijfel ik aan de spelling..




                           
                                                 bij deze moet ik glimlachen





                                                            deze vind ik gezellig




                           
                                deze bewoner heeft duidelijk gevonden wat hij zocht






bij deze moet je je aardrijkskunde kennen
(Megershil is de naam van een zandbank voor de kust)





                                                       deze vind ik zoet...





fijne dag vandaag.....






5 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder Manon, het lijkt Engeland wel! Daar hebben bijna alle huizen een naam en ook vergelijkbare bordjes. Daarom dacht ik eerst even dat je naar Engeland was, haha! Toen ik de naam van jouw huis las moest ik even slikken... al zo lang we in onze Villa wonen was mijn wens een naam voor ons huis... en dat zou 'de Meidoorn' moeten worden. In werkelijkheid kwam het er nooit op te staan maar in gedachten moet ik daar nog altijd aan denken. Wat een toeval :)) Fijn dat we even met je mee mochten lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben steeds meer gemeen als ik het zo lees
      Groet Manon

      Verwijderen
  2. Leuk...hier hebben ook veel (vooral grote) huizen namen. Ik vind het wel iets hebben. Ons huis heeft zeer zeker ook een naam...vroeger woonde Janmijneman hier namelijk alleen. En zijn huisnummer was 10A. En zo werd het in zijn vriendenkring al heel snel...we spreken af bij Jan en Tina! En dat is..ook toen ik erbij kwam...altijd zo gebleven. Ons heerlijke huis heet 'Tina'. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuke woordspeling. Zo komen dus huizen aan hun naam.
      Hier hebben bijna alle huizen een naam. De grote en de kleintjes
      Groet. Manon

      Verwijderen