PRICACY

dinsdag 18 september 2018

BREATHE SEPTEMBER
















Wat hou ik van september!
zeker met dit prachtige nazomerweer
is het echt mijn lievelingsmaand.
Een maand die je kan inademen,
die je tot mindfulness stemt.

De nachten zijn fris, wat goed doet slapen,
overdag zijn de kleuren en geuren
intens, warm, overvloedig.
Overvloedig was ook mijn pruimenpluk.
Bij de buren van een vriendin
stonden 2 pruimenbomen, 
volbeladen, er zat wel 50 kilo aan.
Ik heb er twee emmers meegenomen,
je wordt er bijna hebberig van, 8 kg.
Wat weggegeven en verder ingemaakt
12 potten pruimenmoes voor in de yoghurt.
En wat potten pruimenjam met gember.
Het restant van de pruimen ging in
mijn gezonde yogurtcake, een recept
dat ik jullie zeer kan aanbevelen.

 Van Ageeth kreeg ik geheel onverwacht
een kaartje, zo maar om me te bedanken
voor mijn blog en foto's 
zo ontzettend lief, dat iemand 
daar de moeite toe neemt.

Mijn dahlia"s hebben ineens het leven gezien
de hele zomer hebben ze door de
droogte geen bloem gegeven
Nu gaan ze ineens op stap.
Vazen vol kan ik er van plukken
Het licht, de zacht verkleurende blaadjes.
Het is allemaal even mooi.

Ik breng hele dagen door in de tuin
en geniet van elk moment,
kopje koffie erbij en een restje cake.
Mijn maand september kan niet meer stuk.

Ik hoop dat deze maand 
jullie tot nu toe ook kan bekoren,
geniet van de warmte
van elke zonnestraal,
 geniet van het moment...




8 opmerkingen:

  1. in september doet echt de herfst zijn intrede, nu nog even warm maar toch anders als de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap hoe je het septemberlicht weet te vangen op foto!!
    Zalig om naar te kijken, jouw blog (én zeker ook om te lezen)!
    PS: Ik kreeg ook een kaartje van Ageeth, zo lief van haar :-)
    Het kwam nét op een maandag dat ik een beetje sip was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohhh wat een overvloedig herfstblog, genieten joh,
    ik hoef jou dat niet te leren dat zie ik wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk wat een mooie sfeer weet je neer te zetten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou ook zo van september! Heb genoten van je foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En deze september heeft nog extra mooi weer. Ik ga je yochurtcake proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk geschreven, wat kan je dan gelukkig worden van simpele dingen hé!

    BeantwoordenVerwijderen