PRICACY

dinsdag 16 oktober 2018

NEVER ENDING STORIES OF LIFE














Tja wat heb ik aan tekst toe te voegen, bij deze foto's.
Indian Summer, ongekend, maar dat weten jullie ook.
nou goed dan...


Het was een te drukke week, met veel afspraken 
en vrijwilligers werk.
Leuk, nuttig, waardevol, maar ik gedij niet bij drukte.
Ik ben iemand die rust zoekt.
Anders krijg ik een pijnlijk lijf en een onrustig hoofd.

Maar het leven is soms hectisch
een gedoetje om het zo maar te noemen,
zoals Rene Gudde het noemde.
Met veel verhalen, mooie soms boze
soms hele verdrietige.
Het leven is vol verhalen
van jezelf en van anderen.
In die verhalen van anderen, 
speel jij ook weer een rol.
Een verhaal is nooit een verhaal van
 iemand alleen " no man is an island ".

Ik leef mee met al die verhalen
en als ik 's avonds in bed lig,
 tollen ze nog na.
Ik probeer een hoopvolle toekomst te visualiseren
en vraag me af wat ik zou kunnen doen
om hen te steunen of op te vrolijken.

Ondertussen gaat alles gewoon door.
De boodschappen, het koken,
bezoek, gewoon het huishouden.
Als aanvulling op al die verhalen
' never ending stories of life '.

Wordt het me allemaal te veel
dan ga ik met hond en fototoestel aan de wandel.
De natuur geeft me rust en laat me
zien hoe mooi het leven kan zijn.
Dat is wat ik jullie heb willen laten zien,
de Indian Summer.

Geniet van de mooie herfst en ik hoop
dat deze week jullie gedoetjes
heel klein mogen zijn....




4 opmerkingen:

  1. Ik zou graag ook willen wandelen met een hond door de natuur. Het hoofd leeg maken en genieten. Soms slokken dingen je op waar je niet eens om gevraagd hebt. Lastig is het dan om de nodige rust te vinden.
    Mooie foto`s weer!

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gorgeous photos. That first one is a mushroom? I've never seen anything like it.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen