PRICACY

dinsdag 26 februari 2019

COUNT YOUR BLESSINGS


















Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle reacties die ik heb gekregen op mijn vorige blogje over zeep. Leuk om te lezen en te constateren hoe het leeft. Ik was blij verrast hoevelen van jullie al overgestapt zijn op een stuk zeep. Blijkbaar ligt Moeder Aarde ons allemaal na aan het hart.

Over Moeder Aarde gesproken, wat is het mooi! De zon maakt iedereen blij. Opvallend is dat er veel minder wordt geklaagd. Mensen kijken vrolijker. 
Het is nu heerlijk om buiten te lopen in de duinen. Het vroege licht geeft zulke mooie schaduwen. Ik hoor al weer vogels zingen en er is een overvloed aan sneeuwklokjes en krokusjes.

De kipjes krijgen extra voer, yogurt met zaden, ze zijn weer aan de leg.  Nog niet allemaal, kan misschien ook niet meer want ik heb er een paar oudjes bij, maar ook die verdienen wat extra's.

De herten komen weer te voorschijn. Ze hadden zich verscholen in de struiken tegen de regen en de wind.  Verbaasd staan ze me aan te kijken.  Ook zij verlangen naar beter eten en het eerste groen.  Er valt bar weinig voor ze te halen op het moment. De natuur is droog en kaal.

Zelf ben ik druk bezig geweest om de kas op te ruimen en schoon te maken. De eerste zaailingen staan er al weer in.  Ik heb een paar italiaanse kruiden gekocht die een heerlijke lucht verspreiden in de kas.

Binnen maak ik het gezellig met voorjaarsbloemen. Ik vind narcissen eigenlijk op z'n mooist als ze net nog niet open zijn. Bij de Eigenwijze Kamer vond ik deze schattige vaasjes, ik ben er zo blij mee. Je zou eens even op haar mooie site moeten rondkijken.  Voor weinig geld heeft ze prachtige vintage spulletjes.

Op de piano staan de waxinelichtjes gevuld met bijenwaskaarsvet, gemaakt van de restjes kaarsen van deze winter. ( in een volgend blogje zal ik uitleggen hoe ik dit doe)

s' Avonds brandt de haard nog volop, de nachten zijn koud. Als ik zo in de vlammetjes kijk, bedenk ik me dat het leven misschien niet perfect is, maar wel goed. Er zal heus nog wel weer een veeg winter komen, met regen en grijze dagen. We zullen echt nog wel eens klagen dat we de winter beu zijn. Maar deze zon heeft mij weer zoveel meer energie gegeven. 

Ik tel mijn zegeningen.






6 opmerkingen:

  1. Heerlijk manon deze vroege lente. Lekker om al met plantjes in de weer te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's. Lief dat je de Eigenwijzekamer noemt als leuk adres voor vintage accessoires.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt al jouw zegeningen mooi vastgelegd. Ook ik word gelukkig bij het bewonderen van jouw foto's.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's. Ja, we konden genieten van een zeer vroege lente. De natuur komt gelijk tot leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het waren heerlijke dagen! We hebben genoten. En nu wachten we maar weer af. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is ook een mooie reportage die je laat zien...je kunt jouw zegeningen tellen maar je ziet ze ook...dat is niet altijd vanzelfsprekend. Die laatste foto bijvoorbeeld...prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen