PRICACY

vrijdag 22 april 2016

GONE FOR FAMILY VISIT






Vandaag even geen uitgebreid blogje want ik ben een paar dagen op stap naar Londen naar mijn lieve tante Annie, de laatste van haar generatie. Ze wordt 97, in goede geestelijke gezondheid.
Ze zit hier links op een foto uit 1926, samen met haar jongere broertje, mijn vader.

Annie heeft een bewogen levensgeschiedenis. Aan het einde van WO II trouwt ze als Nederlands meisje met een Schotse geallieerde soldaat, die bij haar ouders in huis zat om te herstellen van zijn verwondingen. 
Ze vertrekt met hem naar Ierland waar hij gaat werken. Ierland was vlak na de oorlog erg arm.  In een land waar velen uit probeerden te ontvluchten door naar Amerika te emigreren, moest zij het daar zien te redden, ver van huis. Het zal een zwaar bestaan zijn geweest.
Een mooi tijdsbeeld daarvan wordt gegeven in de film Brooklyn, naar het gelijknamige boek van Colm Toibin. Deze film draait momenteel in de bioscopen en ik vond het echt een mooie film.

Na omzwervingen komt mijn tante met haar man en 4 kinderen terecht in Londen, waar ze nu al vele jaren woont. Haar man is een aantal jaren geleden overleden. 

De hele familie komt dit weekend bijeen. Want zo'n leeftijd is toch wel heel bijzonder. Wij koesteren haar allen.
We gaan er een mooi feest van maken.

Ik wens jullie een fijn weekend..







6 opmerkingen:

  1. Wat mooi is dat, het verhaal én de foto. Ik wens je een mooi weekend! En ik ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie, welkom op mijn blog
      Met warme groet
      Manon

      Verwijderen
  2. Wat een bijzonder verhaal, en fijn dat jullie haar verjaardag zo samen mogen vieren. De foto vind ik prachtig, wat een mooi beeld uit die tijd... Heel fijne dagen gewenst Manon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto en bijzonder verhaal erbij. Geniet er van...of misschien ben je alweer terug ;) Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor jullie reacties, ik heb een topweekend gehad. Ben net terug, vol verhalen en bergen foto's( die zullen volgen). Het was een bijzondere ervaring

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto en wat lang geleden. Fijn dat je haar nog kunt bezoeken ik Londen.

    BeantwoordenVerwijderen