PRICACY

vrijdag 28 december 2018

REFLECTIONS 2018





Kies jij een woord om over na te denken gedurende het gehele jaar ? Een woord om het leven naar te leven ? 
En als je dat doet, welk woord was het afgelopen jaar en 
maakte het een verschil?

Het woord dat ik voor 2018 had gekozen, was contentment, tevredenheid en dan niet een bord vol tevredenheid, maar aandacht besteden aan alles wat je om heen hebt en daar dankbaar en blij mee zijn.  
Oplettend zijn naar je lichaam en geest toe en constateren dat zij het mooiste kado aan jezelf kunnen zijn.
Niet altijd makkelijk, zeker niet op dagen dat het tegen zit of als je pijn hebt. 

Maar het werkt, een klein alarmbelletje ging af als ik humeurig was of liep te mopperen. Mooi te zien hoe een geest werkt.  Een kleine herinnering aan hoe goed ik het heb, dat een beetje ongemak helemaal niet het einde van de wereld betekent en dat het zeker niet iemand anders zijn schuld is. Een stapje terug, rustig ademhalen en ik kon weer zo veel meer genieten.

Het komende jaar wordt mijn woord 'loslaten', let it go.  
Nee, niet een touwtje loslaten ( al hoewel), maar mijn neiging om alles onder controle te willen heben, wat te laten vieren. De houding dat ik alleen weet hoe het moet en goed gaat, is arrogant en kan heel vervelend zijn voor de anderen om mij heen, maar ook voor mezelf. Het levert me best wel eens stress op. 
Om iets los te kunnen laten, moet je het eerst even vastpakken. Dat wordt mijn uitdaging voor het komende jaar.
Iedereen in zijn waarde laten en zelf de rust en de tijd nemen om het leven te leven, dat is mijn wens voor 2019.


En welk woord ga jij kiezen voor 2019?.....

Wat je ook kiest, voornemens of niet, ik wens jou en jouw dierbaren een heel mooi 2019...






9 opmerkingen:

  1. Dankjewel. Over dat woord ga ik eens even nadenken. Ik wens jou ook een heel goed 2019

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Loslaten....hoe moeilijk is dat...maar ozo belangrijk om verder te komen.....ik wens je een heel mooi nieuw jaar toe met vooral goede gezondheid dat is toch wel het allerbelangrijkste...liefs Ria ๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dapper van je om "loslaten" te kiezen en de uitleg te geven.
    "Geluk" was mijn woord van 2018. Niet dat ik een miljoen wilde winnen, maar ik zocht het geluk juist in kleine dingen. Genieten van momenten met lieve mensen, een mooi uitzicht, noem maar op. 's Avonds benoemde ik 3 van die momenten en kwam tot de ontdekking dat je zelfs op de meest nare dag gelukkig kunt zijn.Daar ga ik in 2019 mee door.
    "Simplify" wordt mijn woord voor 2019: op weg naar zero waste (in ieder geval veel minder), minder spullen ( een mens verzamelt zo veel door de jaren heen en waar wordt je nou werkelijk gelukkig van?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooie keuzes. Vooral die van simplify spreekt me erg aan. We kunnen echt met wat minder. Misschien kan ik ook wat spullen loslaten.

      Verwijderen
  4. Ik heb wr nog niet zo over nagedacht wie weet komt het nog dan hoor je het.
    Fijne jaarwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat het voor VERLANGEN afgelopen jaar bij ons boven aan stond. Met RUST op de tweede. Verlangen naar rust. Wonen in een oud huis met enkelsteens muren en buren die verbouwen van letterlijk boven naar beneden is STILTE er ook eentje die hier meer gewaardeerd word dan ooit. En deze woorden kunnen met gemak mee naar 2019 want voorlopig zijn ze ook nog niet klaar!
    Wel mooi om het in woorden weer te geven!

    En loslaten is ook een mooi woord! Ik ga nog even nadenken of ik een woord heb wat voor mijzelf een houvast kan worden..... voor nu wens ik je een fijne jaarwisseling toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooi jaar gewenst. Ik heb opnieuw "geduld'als goed voornemen. Nodig als mensen om je heen gaan vergeten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi Manon!
    Ik ga nadenken over een woord en schieten me al een aantal te binnen.......
    Ik wens jou en je dierbaren in ieder geval een goed en gezond 2019!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben aan het bij-lezen...
    Mooi dat je een woord kiest voor een nieuw jaar! Ik ga daar eens over nadenken...
    Ik wens je al het goede voor 2019!

    BeantwoordenVerwijderen