PRICACY

dinsdag 8 januari 2019

TO MAKE A BEGINNING

















Hallo, mijn lieve vrienden. De feestdagen goed overleefd? Drukke tijden of een gezellige winterslaap?

Hier was het chaotisch en luidruchtig druk.
Maar hoewel ik nu doodmoe ben, kijk ik terug op een fantastische periode. Het hele gezin bijelkaar, dat komt niet vaak meer voor en het was een dierbaar feest.

Met wandelingen op het strand, bergen eten, spelletjes en knutsels.  Het was heel lang geleden dat ik gepunnikt had, maar met de hulp van YouTube krijg je het kunstje weer snel onde de knie. Mijn oudste kleindochter vond het prachtig en heeft nu een eierwarmer mee naar huis.

Denk niet dat het alleen maar lachen en schateren was. Dit soort dagen komen zoals in elk gezin met een lach en een traan. Irritaties horen bij het leven. Een kwestie van geven en nemen.
Mijn motto voor 2019 " let it go" heb ik regelmatig toe kunnen passen. En... het helpt.

Sommigen vinden het vervelend om na de kerst zoveel eten over te hebben, maar ik ben dol op recepten te verzinnen van de restjes. We hadden een enorme kalkoen, 2e kerstdag. Een dankbaar beest als het gaat om restjes. 
Een goede ragout is niet te versmaden, maar ook de pittige jachtschotel staat hier graag op het menu. Dit laatste recept is van een oude scheur-recepten-kalender. 
Ze zijn nog steeds te koop onder de naam KOOK, dit jaar was ik helaas net te laat met kopen, in augustus zijn ze vaak al uitverkocht. 

De gezinnen zijn weer naar huis. Iedereen is weer aan het werk, de kleintjes naar hun school of creche. Het leven gaat gewoon verder.
De ijskast is nu wel leeg, de kerstboom verbrand, de kerstspullen opgeborgen. 
Heerlijk vind ik dat, een schoon leeg huis met schalen vol hyacinten en narcissen. Een nieuw begin, niet achterom kijken maar vooruit. Plannen maken, nieuwe dingen leren of gewoon oude hobbies weer eens uit de kast halen. 


".. for last year's words belong
to last year's language and 
next year's words await
another voice. And to make an 
end is to make a beginning"
                          by T.S. Elliot



7 opmerkingen:

  1. Wat maak je prachtige foto's.

    groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar Manon: je gezin bij elkaar met een lach en een traan. Ook ik heb moeten leren afstand te nemen, maar het werkt zoals je zelf al zegt.
    Eigenlijk kunnen we trots op onszelf zijn, vind je niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk terugkijken met mooie foto's en een hoofd vol herinneringen. Met de hele familie bij elkaar zijn, is bijzonder, maar tja, het vraagt wat aanpassing. Houd vooral al die mooie dingen vast.
    Nu weer het gewone leven, het gewone eten, de gewone routines. Heerlijk na die gezellige, drukke maand.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk Manon lekker zo na de feestdagen heb ik ook schoon huis frisse planten en go

    BeantwoordenVerwijderen
  5. December is fijn, gezellig en druk
    en ik kan erg genieten van het begin van een nieuw jaar, de nieuwe plannen, de lege agenda........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk nagenieten voor jou. En nu weer in de rust. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen